Gdzie historia spotyka siÄ™ ze współczesnoÅ›ciÄ… - klasyczne wnÄ™trza - Sztukateria wewnętrzna

Gdzie historia spotyka siÄ™ ze współczesnoÅ›ciÄ… - klasyczne wnÄ™trza - Sztukateria wewnętrzna listwy ozdobne
kilku faktów. Przede wszystkim, pozwala ona zarobić znaczne więcej w ciągu miesiąca, aniżeli tradycyjny etat. Ponadto, właściciel firmy ma pełną autonomię w podejmowaniu decyzji zawodowych. Niestety, ale znalezienie takiej branży, w której działa niewiele firm w porównaniu do popytu graniczy z cudem. Sztukateria może być szansą dla odważnych młodych biznesmenów, którzy nie boją się inwestować pieniędzy w nietypową działalność gospodarczą. W dzisiejszych czasach stosunkowo wiele osób pragnie udekorować swoje wnętrza właśnie przy wykorzystaniu tej techniki. Styl klasyczny i materiałyStyl ten wyraża się również przez wybór stonowanych barw ? w palecie brązowej, beżowej, kremowej, ale także bieli czy szarości ? dotyczy to głównie ścian i mebli. W przypadku tkanin gama barw poszerza się o kolor niebieski, turkusowy, zielony. Złoto i srebro stosuje się raczej w małych dawkach, aby uniknąć efektu jarmarczności. Wybiera się naturalne, solidne i dobre jakościowo materiały, takie jak szlachetne gatunki drewna, kamień, perskie dywany, skóra. Istotną rolę w budowaniu klimatu wnętrza odgrywają także tkaniny i tapety, najczęściej w jasnych, pastelowych kolorach i w drobne, nienarzucające się wzory.Źródło: http://muratordom.pl/wnetrza/pokoje-dzienne-jadalnie/sztuka-harmonii-styl-klasyczny,68_5041.htmlArchitektura i historia - cechy klasycyzmustosowanie porządków architektury antycznej projektowanie ulic, dzielnic, miast w nowym stylu wzorowanie się na starożytnych budowlach greckich i rzymskich oraz na niektórych budowlach odrodzenia; kopiowanie elementów architektury starożytnej; budowle wznoszone na planie zwartym, koła lub prostokąta; stosowanie kolumnad i kolumnowych portyków ze zwieńczeniem w kształcie tympanonu; pilastrów, dużych okien; tympanon przeważnie dekorowany płaskorzeźbą; dążenie do uzyskania efektu harmonii, zrównoważonej kompozycji, stosowanie symetrii; w opozycji do baroku przeważają fasady o liniach prostych bez wygięć i skrętów; oszczędne stosowanie zdobnictwa; jeżeli się pojawiają, są to uskrzydlone postacie lwów z ludzkimi głowami, orły, wieńce, wazony, girlandy z róż, kokardy, hełmy, tarcze, skrzyżowane sztandary nawiązujące do tradycji cesarstwa rzymskiego; rozwój budownictwa użyteczności publicznej, takiego jak: urzędy, teatry, szpitale, szkoły, zakładane wówczas muzea; pałace ? duże, niskie, wydłużone, na planie prostokąta z wysuniętą częścią środkową ozdobioną portykiem; we wnętrzach wielkie, podłużne, jasne sale, chętnie malowane na biało, płaskie sufity; okna duże, kwadratowe; kościoły ? często budowane na planie koła i prostokątu, przykryte kopułą.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Architektura_klasycystyczna